Gmina Trzemeszno
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski Trzemeszna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony trzemeszno.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Nadmierne koszty

Treści nieobjęte przepisami

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Audyt został przeprowadzony w formie samooceny w oparciu o walidatory. Witryna spełnia drugi stopień (WAI-AA) wymogu specyfikacji dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1, stopień wymogu specyfikacji dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1

Skróty klawiszowe

Na portalu działają domyślne funkcje klawiszy obsługiwane standardowo przez przeglądarki, czyli:

- Tab - przełącza po elementach interaktywnych strony
- strzałki (góra, dół, prawo, lewo) - dla elementów przewijalnych
- Esc - wyłączanie popup, anulowanie akcji
- Enter - zatwierdzanie

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Adrian Wojtczak, admin@trzemeszno.pl. 61 415 43 06

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Kacper Lipiński — Burmistrz Trzemeszna,
  • Adres: ul. Gen. H. Dąbrowskiego 2, 62-240 Trzemeszno,
  • mejl: sekretariat@trzemeszno.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Miejski Trzemeszna mieści się w pięciu budynkach, przy czym obsługa interesantów dokonywana jest w trzech budynkach: w budynku głównym przy ul. Gen. H. Dąbrowskiego 2, przy ul. 1 Maja 1 oraz przy ul. Plac św. Wojciecha 19A.

Budynek główny Urzędu Miejskiego Trzemeszna  mieści się przy ul. Gen. H. Dąbrowskiego 2.
W Budynku głównym znajduje się m. in. Gabinet Burmistrza, Biuro Podawcze, Referat Gospodarki Nieruchomościami i Spraw Komunalnych, Referat Organizacyjny, Referat ds. Obsługi Jednostek Organizacyjnych (kierownik, stanowisko ds. oświaty), Biuro Rady, Punkt Potwierdzenia Profilu Zaufanego, Punkt Konsultacyjny Czyste Powietrze.

W Budynku Urzędu Miejskiego Trzemeszna przy ul.  1 Maja 1 mieści się m.in. Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Finansowy, Referat Spraw Obywatelskich i Promocji Gminy (ewidencja ludności, dowody osobiste), Referat Inwestycyjny.

W Budynku Urzędu Miejskiego Trzemeszna przy ul. Plac św. Wojciecha 19A, mieści się Referat ds. Obsługi Jednostek Organizacyjnych.

 

Urząd Miejski Trzemeszna jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: w poniedziałki od godz. 08:00 do godz. 17:00, od wtorku do czwartku od godz. 07:00 do godz. 15:00, w piątku od godz. 07:00 do godz. 14:00. Skargi i wnioski przyjmowane są w godzinach pracy Urzędu w Biurze Podawczym mieszczącym się w budynku głównym Urzędu przy ul. Gen. H. Dąbrowskiego 2.

 

W budynku głównym Urzędu przy ul. Gen. H. Dąbrowskiego 2 (pokój nr 5) i przy ul. 1 Maja 1 (pokój nr 8), zapewniona jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. 

Pętla indukcyjna dostępna jest w budynku głównym Urzędu przy ul. Gen. H. Dąbrowskiego 2 w biurze podawczym (pokój nr 5), sekretariacie (pokój nr 2) i w Urzędzie Stanu Cywilnego (pokój nr 3, ul. 1 Maja 1).

W budynkach urzędu biura opisane są w Alfabecie Braille’a i oznaczone są kodami QR.

Parking dla osób niepełnosprawnych (1 miejsce parkingowe) znajduje się przy budynku głównym Urzędu przy ul. Gen. H. Dąbrowskiego 2 i 1 miejsce parkingowe przy budynku przy ul. 1 Maja1.

Przy wejściach do budynków urzędu (ul. Dąbrowskiego i 1 Maja) zamontowane są dzwonki informujące pracowników urzędu o potrzebie asysty.

Do wszystkich budynków Urzędu oraz do wszystkich ich pomieszczeń ogólnodostępnych można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dostęp do budynków Urzędu przy ul. Gen. H. Dąbrowskiego 2 oraz przy ul. 1 Maja 1 jest utrudniony ze względu na obecność schodów prowadzących do wejścia oraz brak windy czy też podjazdu dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Budynek Urzędu przy ul. Plac Św. Wojciecha 19A posiada podjazd dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.

W budynkach Urzędu brak jest toalety przystosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych. 

Szczegółowy opis dostosowania naszej siedziby głównej

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

https://bip.trzemeszno.pl/files/file_add/download/4979_raport-o-stanie-zapewnienia-dostepnosci.pdf

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

Pliki do pobrania:

Raport o stanie zapewnienia dostępności.pdf
Format: pdf, 145.36 kB